Ads 468x60px

środa, 4 maja 2011

"Wolność oznacza odpowiedzialność. Dlatego większość ludzi jej się boi". - George Bernard Shaw

"Nie możesz uniknąć odpowiedzialności za jutro, unikając jej dziś".
- Abraham Lincoln

Prawdziwe znaczenie odpowiedzialności - na podstawie książki Burke'a Hedges'a - "Firma "JA".

Słownik określa poczucie odpowiedzialności jako gotowość do przyjmowania zobowiązań lub wypełniania zadań. Bardziej bezpośrednio wyraził to chyba tylko amerykański prezydent Harry Truman, który w swoim biurze umieścił kartkę : TO JA ZA WSZYSTKO ODPOWIADAM. Chodziło mu oczywiście o ulubioną rozrywkę naszych polityków, którzy zawsze zwalają winę za swe własne porażki na innych..., którzy zawsze lubią oskarżać innych. Truman potrafił jasno powiedzieć "skopałem to". Jeśli coś nie wyszło, potrafił spojrzeć prawdzie w oczy. Wiedział, że każdy z nas jest odpowiedzialny za to kim jest, i za to, czym się stanie... i że on też jest za siebie odpowiedzialny.


" To nie ja to zrobiłem, tato!"
Z ust dziecka słyszymy wiele razy takie stwierdzenie, czy wymówkę. Boi się ono przyjęcia odpowiedzialności za to, co zbroiło, bo kara może być sroga.
Przychodzi jednak taka chwila w naszym życiu, gdy nie wystarcza już wymówka : TO NIE MOJA WINA, czas, gdy musimy wstać i jasno powiedzieć : TO JA ZA WSZYSTKO ODPOWIADAM.

Kiedy myślę o przyszłości naszej ojczyzny, naszego kraju i nas Polaków, martwi mnie fakt, że większość ludzi nie bierze odpowiedzialności za to, co się dzieje w ich życiu. Mówią : " TO NIE MOJA WINA".
Zbyt dużo z nas skupia się na unikaniu odpowiedzialności przez przerzucanie winy na innych ludzi zamiast tę odpowiedzialność przyjąć i śmiało stawiać czoła wyzwaniom.

" Na drodze życia można znaleźć dwa rodzaje ludzi : kierowców i pasażerów!"

Zastanów się do jakich ludzi Ty należysz?! Chcesz kierować swoim życiem, stawać się lepszym, chcesz decydować o swoim życiu, czy wolisz, aby ktoś inny nim pokierował?
Wiesz dlaczego większość ludzi jest biedna? Zastanawiałeś się kiedyś na tym?
Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest właśnie unikanie odpowiedzialności za to co się wydarzyło w naszym życiu i za sytuację, w której się znajdujemy.
Zwalamy winę za nasze życiowe niepowodzenia na rząd, na prezydenta, na urząd skarbowym, na ZUS, na naszą żonę lub męża. Czy, aby na pewno jest to rozwiązanie danego problemu? Czy takie zachowanie przybliża nas do upragnionej wolności?

Wygrasz w życiu wtedy i tylko wtedy, kiedy weźmiesz PEŁNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ za wszystko co Cię spotyka. Koniec i kropka.







0 komentarze:

Prześlij komentarz